Om børnehuset

Humlebien er et børnehus på 8 børnegrupper med op til 120 børn fordelt på to etager.

Humlebien "summer" af aktive og nysgerrige børn, som oplever en nærværende og legende børnehusdag i aldersrelaterede læringsmiljøer.

I Humlebien arbejder vi i 4 aldersopdelte teamgrupper, hvor børnefællesskabet byder på både nære og tværgående kammeratskabsrelationer. Børnehusets børneantal og gruppekonstellationer giver bred mulighed for alderssvarende legerelationer.

Børnehuset er teamorganiseret:
- Vuggestueteamet (MEJSE & LÆRKE) har teamlokaler i stueetagen
- Børnehaveteamet (UGLE & ØRNE) har teamlokaler på 1.sal.

Det 0-6 årige barns ”læringsrejse” tager sin begyndelse i MEJSE-teamet. Herfra går "rejsen" til LÆRKE-teamet, så videre til UGLE-teamet og sluttelig til ØRNE-teamet.

MEJSE-teamet modtager de yngste vuggestuebørn. Teamet arbejder med et særligt fokus på "modtagelsen af vuggestuebarnet og familie" – og det sansemotoriske læringsrum.
LÆRKE-teamet er naboteam til Mejseteamet og har de mellemste vuggestuebørn. Her er et særligt sprogligt læringsfokus.
UGLE-teamet har de ældste vuggestuebørn og de yngste børnehavebørn. Her arbejdes både med vuggestue- og børnehavepædagogik med "overgangen fra vuggestue til børnehave" - med særligt fokus på rollelege og det eventyrlige.
ØRNE-teamet er naboteam til Ugleteamet, og har de mellemste og ældste børnehavebørn. Her arbejdes særligt med kunst og dannelse samt natur/-science fænomener og "pædagogisk kontinuitet" i overgangen fra daginstitution til SFO/skole.